Wednesday 22 August 2018

APP UNTUK BELAJAR BAHASA

ASSALMUALAIKUM :)
Hari ni aku nak kongsi few apps yang korang boleh download dalam phone dan belajar di mana2 sahaja.
Aku ni sejenis manusia yang suka belajar bahasa baru sebab banyak sangat manfaat contohnya boleh tingkatkan kreativiti & jadi smarter.
Tapi sampai sekarang tak boleh lagi nak cakap bahasa ketiga huhuhu. Banyak app yang aku dah cuba untuk belajar bahasa dan aku akan senaraikan top 3 best apps for learning new language yang aku sedang guna.

1.DUOLINGO
Duolingo ni memang 100% free cuma kalau tak nak iklan je kena bayar. Tapi iklan duolingo ni tak banyak so tak serabut pun. Kelebihan Duolingo ni dia ada banyak pilihan bahasa untuk kita belajar dan ada total 28 BAHASA untuk dipelajari WOW. Ada dua daripada 28 bahasa ni merupakan fictional language.
Aku lebih suka guna DUOLINGO dalam laptop dari guna phone sebab dia ada nota untuk grammar.

2.LINGODEER

LINGODEER punya app memang terbaiklah sebab ada nota untuk grammar sekali so kita boleh faham camana nak susun ayat yang betul. Ada 8 BAHASA yang boleh dipelajari. Currently aku study mandarin kat sini, & before this aku study korean tapi satu benda yang payah dalam nak menuntut ilmu ni adalah istiqamah.

3.HELLO CHINESE

NIHAO.
Aku suka study chinese kat sini sebab rasa cam senang je btw app ni dengan lingodeer macam lebih kurang je. Aku start guna app ni since tahun lepas & overall best. 

No comments: